close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

קפה טוב לבריאות?

מערכת שורשא שבט, תשעה21/01/2015

המשקה השני הנצרך ביותר בעולם, אחרי מים, הוא קפה. האם הוא טוב לבריאות שלכם?

תגיות:
כמה קפה מומלץ לצרוך במהלך היום? האם שתיית קפה פוגעת או תורמת לבריאותנו? האם הקפה הוא באמת "מעורר" או שמדובר במיתוס והאם שתיית קפה תורמת לדיאטה? כל התשובות לכל השאלות בנוגע לצריכת קפה (על כל סוגיו) בכתבה שלפניכם.

מספר עובדות על קפה
להלן מספר עובדות מרתקות על המשקה שכולנו אוהבים: קפה, הנחשב למשקה הנצרך השני בעולם (במקום הראשון ממוקם-מים) הוא למעשה משקה הנרקח מצמח הקפה הגדל באזורים בעלי אקלים טרופי. בסוף המאה ה-18 הגיעו לברזיל פולי הקפה הראשונים, ומאז ועד היום ברזיל נחשבת ליצרנית הקפה הגדולה ביותר בעולם. מתחילת המאה ה-20 נערכים ברחבי העולם מספר רב של מחקרים רפואיים אשר עוסקים ברכיבים השונים המופיעים בצמח הקפה ובהשפעתם הישירה על בריאותינו. בחלק גדול מהמחקרים הנערכים ברחבי העולם נקבע כי צריכת קפה ברמה המומלצת מסייעת למניעת מחלות כגון: מחלות כבד, סרטן, סוכרת, אלצהיימר ועוד. ארצות הברית היא צרכנית הקפה הגדולה ביותר עם קרוב ל-320 מליון כוסות קפה מדי יום!!!

קפה- זה טוב לבריאות!
בניגוד לחלק מהדעות הרווחות ברחבי העולם בנוגע לצריכה קבועה של קפה, חשוב שתדעו שבכל ספל קפה הנצרך על ידיכם ישנם קרוב ל-1000 רכיבים תזונתיים הכוללים בין היתר: סיבים תזונתיים, נוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים. רכיבים אלו ונוספים תורמים רבות לבריאותינו, וכפועל יוצא מכך, כל שתיית ספל קפה (מכל סוג שהוא) מלווה בערך בריאותי. הרכיב המרכזי ביותר בקפה הינו הקפאין, הידוע ביעילותו להפחתת עייפות.

מספר מילים על צריכת קפה
בהתאם למחקרים שונים הנערכים ברחבי העולם בתחום צריכת הקפה עולה כי צריכת הקפה המומלצת ליום נעה בין שתיים לשלוש כוסות קפה, כאשר צריכת הקפאין המומלצת ליום הינה 300 מ"ג. ספל קפה מכיל בין 60 ל-150 מ"ג קפאין, והדבר תלוי בכמות הקפה בה עשיתם שימוש לצורך הכנת ספל הקפה ולסוג הקפה אותו אתם צורכים. כיום, צריכת הקפה מיושמת בעיקר באמצעות קפסולות קפה בהן נעשה שימוש במכונות הקפה הביתיות, דבר המאפשר לכם לבחון באופן מדויק מהי כמות הקפאין אותה אתם צורכים מדי יום.

בכל הנוגע לדיאטה, הקפה ידוע בסגולותיו לייצר "תחושת שובע", ובמקביל הוא נחשב כחומר המזרז את חילוף החומרים בגוף. כפועל יוצא מכך, צריכה מומלצת של קפה (בלי מאפה לצידו) בהחלט יכולה לסייע לכם להתמודד עם תחושות הרעב הפוקדות בעיקר אנשים המצויים בהליך דיאטה כזה או אחר.

לסיכום, צריכת קפה מתונה ומומלצת היא בהחלט פעולה יעילה התורמת לבריאות הגוף. כיום, תוכלו ליהנות מהיצע מגוון ואיכותי של מכונות קפה המיועדות גם לצריכה הביתית, דבר המאפשר לכם ליהנות לא רק מכל היתרונות הבריאותיים הנלווים לשתיית קפה מתונה אלא גם מקפה איכותי וטעים המוכן בדיוק כפי שאתם אוהבים.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה